Mazsorett

by - péntek, június 16, 2017

Sziasztok! Lehet, hogy ez a cikkem lesz az amin nagyon sokat gondolkodtam, hogy leírjam vagy ne. Aztán végül belekezdtem. Ez egy személyesebb bejegyzésem lesz, hisz a címből is kiderült a Mazsorettről fogok írni, ami az évek során az életem része lett. 




A mi mazsorett csoportunk 20 éve alakult. A Lábatlani Napfény Mazsorett csoport. 4 korosztály : Senior, Junior, Kadett, Picik. Én 13 éve táncolom ezt a táncműfajt. Nagyon szeretem. Mikor elkezdtem akkor 6 éves voltam, nem is gondoltam volna akkor, hogy 19 éves fejjel is felfogok lépni. Nagyon örülök, hogy a csapat tagja lehetek. Mi Seniorok, azaz Nagyok 7en vagyunk. Most voltunk kint Horvátországba azon belül Crikvenica-n fellépni. Emellett még sok felkéréseket kapunk. Most Július 1.-én kerül megrendezésre itt Lábatlanon a 20. mazsorett fesztivál..és egyben utolsó is. Ugyan is, mi nagyok már nem táncolunk tovább, mert mindenkinek más dolga van már. Ez miatt is gondoltam, hogy írok erről egy cikket. Nekem picit nosztalgikus lesz majd vissza olvasni pár hónap múlva, esetleg év múlva.. De lehet, hogy ti szívesen megismernétek ezt a műfajt. 
(ez egy régebbi kép, jobbról a 3. lány ( a legjobb barátnőm) már nem táncol velünk. )

A mazsorett már évek óta nemzetőzi táncnak számít, és az egyik legszebb és leglátványosabb tánc műfaj. A koreográfiákban használatos dolgok bot, pompon és zászlós bot. A legfiatalabbak 8–11 éves korig a kadett, 12–14 éves korig a junior és 15 év fölött a senior. Ami még ide tartozik az a Twirling, ami sokkal látványosabb, sokkal rizikósabb elemeket tartalmaz. A bot hossza is megvan határozva és a bot végén található gumi is teljesen más.
A táncok között van menettánc ( amit felvonulás közben csinálunk az utcán kijelölt útvonalon.) Induló ( 1 vagy 2 botos tánc. Komolyabb.) Showtánc ( 1 vagy 2 bot, vidám, színesebb tánc. ) Pompon ( A kedvencem. Van, hogy felváltva bottal is táncolunk.) A végén össztánc szokott lenni, amit mi általában minden eszköz nélkül csinálunk. 

Kerestem youtube-n videókat rólunk, de már nagyon régiek vannak fent. Azért belinkeltem nektek 1-2, hogy lássátok miről van szó. 





Ennyi lett volna ez a cikk, ha tetszett akkor kövess be, hogy legközelebb elsők között értesülj a bejegyzéseimről. 
Puszi: 

You May Also Like

0 megjegyzés